mandag den 23. januar 2012

Zombietwilligt?

Kino.dk og filmen Warm Bodies

Hvis man læser denne her artikel, så vil man finde ud af, at den omhandler en af de helt store nye film her i 2012. Den har præmierer til august, den hedder Warm Bodies, den er baseret på en roman, og ved I hvad?

Det er et forsøg på at skabe en ny Twilligt, bare med zombier!
Tillykke med det. Hele den litterærer verden tager sig til hovedet.

Hvis man skimmer lidt ned i kommentarerne til artiken, kan man da også se at folk er småskeptiske. Med god grund hvis I spørger mig.


Jeg diskuterede det med en veninde, som deler mit ret skeptiske syn på hele Twilligt epidemien. Selvom jeg indrømmer at ja, jeg har læst bøgerne, og ja, de var okay, synes jeg, som man andre, at det går over gevind, og at der findes andre bøger og film der fortjente berømmelsen bedre. No offense, I skal være velkomne til at være uenige, jeg vil gerne snakke om det.

Men vi kom frem til afgørende facts som ikke stemmer:
Zombier har ikke hjerner, og hvis de har, så er de ved at smelte ud af hovedet på dem, så jeg tvivler på at de virker. => Zombier kan således ikke tænke => Zombier har derfor ingen følelser => Zombier kan derfor ikke være forelskede.
Den diskution har vi ligesom bare haft før, ved Twilligt mener jeg. Real vampires don't spakle, og alt det der. Og ja, efter min mening er vi lidt nød til at give folk deres velfortjente kunstneriske frihed til at skabe hvad de vil. Hvis de vil have forelskede zombier og glitrende vampyre, værsgo.

Dog vil jeg sige. Hvilken pige ville falde for en zombie? Ikke for at være overfladisk. Men, det er et omvandrende lig der ikke har nogen hjerne. Hans indvolde stikker ud over det hele. Han kan ikke sige andet end :"Aaaaaaaaaaahhh..h..h..h..h" Og han vil garenteret følge efter dig over det hele, fordi de har ikke rigtig noget liv selv. Når de ikke lige prøver at æde din hjerne, mener jeg.


Kan I se hvad jeg mener? Eller måske er det lige det flertallet tænder på. I så fald trækker jeg mine beklagelser tilbage.


Det her er ikke en anmeldelse. Måske ser jeg filmen når den kommer. Så kan vi jo se om jeg må sluge min bitre hat. Jeg skal gerne gøre det, hvis det viser sig at den er god. Men hvad tænker I? Er det et forsøg værd? Kan den charmerende dreng med de udspilede øjne erstatte den glitrende blodsuger? Ville i falde for en der åd jeres venners hjerner?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar