lørdag den 21. januar 2012

Om Bloggens Navn

Oprindeligt hed den her blog: Hvis Jeg Kunne Blogge Ville Jeg...

Det stammer fra, at jeg har rigtig svært ved at blogge, fordi jeg altid tænker : Hvem fanden gider læse noget jeg skriver? Der er så mange andre blogs som er SÅ meget bedre! Jeg har skam forsøgt. Rigtig, rigtig mange gange. Og nu gør jeg det jo igen. Denne gang med den baggrund, at jeg synes det er svært at finde blogs skrevet af unge, som er interessante.  Måske har jeg bare ikke fundet dem endnu. Jeg leder selv tit efter bloggerer som udtaler sig om mange emner (jeg tænker på emner som musik, teaterstykker, bøger, politik, kultur, kreativitet, ALT) og dem er der flest voksne af. Det er jo ingen hemmelighed at de fleste ungdomsblogge er inden for en af de tre følgende kategorier:



Rejseblogge  - Som også er super fede, i sær hvis man kender personen som blogger, eller hvis man selv skal prøve den samme rejse! En jeg har læst i den kategori er Xenia tur til Japan. Hun er hjemme igen nu, og det lød virkelig til at hun havde et fedt år. Xenia I Japan 11/12 

Blogge om livet og hverdagen - Disse, så vidt jeg kan se, kommer også nogle gange til at handle om andre ting. Tit tøj. Eller billeder. Og egentlig er det fint. Nogle har virkelig talent. Jeg finder det bare umuligt at interesserer mig for personers liv, hvis jeg INTET har med dem at gøre. Og så bliver man lidt træt af det.

Nu er det sådan at jeg havde den trejde kategori i hovedet, og nu er den helt væk. Så typisk. Men det er selvfølgelig gennereliserende. Det er klart. Og det ønsker jeg heller ikke at være.

Mit løfte til jer, er at jeg IKKE vil blogge om mit liv i al almindelighed. Det er simpelthen for kedeligt! Både mit liv, og for jer at læse om det. Jeg vil kun blogge ting jeg  selv ville finde interessante at læse om hos andre! Så har vi det på plads!

Hav et godt år, og lad os se om jorden går under!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar