onsdag den 25. januar 2012

Dan Turèll - Menneske #1

Kategorien Menneske inderholder menneske som jeg finder interessante. Døde eller levende. Ham her er jo så død. Desværre. Og jeg har aldrig besøgt hans grav, men det vil jeg helt bestemt gøre en gang! Besøge hans grav og tænke over hvor mange fans der har stået der. Magisk.

Mit ynglings digt af Dan Turèll er: Du kan være hvem som helst i denne omgang fra Drive-In-Digte. Jeg finder det bare så utroligt inspirerende. Inspirerende til at gøre noget ved sit liv, og se at få noget ud af det. Så meget som man nu evner og ønsker. Og noget ud af det på sin egen måde. Hvad end ens ønsker for livet så er. Om det er at læse flere tons bøger. Eller have sex med så mange berømte som muligt. Eller rejse verden tynd. Eller finde den ene specielle person der vil det samme. Jeg elsker det digt. Også måden det er skrevet på. og ordene. De passer bare ind.








- "Du kan være hvem som helst i denne omgang
Du kan være hvad som helst i denne omgang
De kan være hvem som helst i denne omgang
Du kan gøre hvad som helst i denne omgang
Du kan gøre dig selv til hvem som helst i denne omgang
Du er den del af den  første genneration i den menneskelige historie
der véd hvordan den kan kontrollere sit eget nervesystem
ændre sin egen virkelighed
blæse sit eget hoved ud
eller få hold på sit eget hoved -
Du kan være hvem som helst i denne omgang
Du kan gøre hvad ud vil med dit hoved og din krop i denne 
                                                                                     omgang " - Dan Turèll - Drive-In-digte

Det var bare starten. Det er flere sider. Flere vidunderligt sider. Læs det. Det er virkelig det værd <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar